۱۳ دی ۱۳۹۰، ۶:۴۳
کد خبر: 30746000
T T
۰ نفر

كوالالامپور - شبكه تلويزيوني خبر آسيا روز سه شنبه در پايگاه اينترنتي خود نوشت: پرتاب دو موشك كروز در روز پاياني رزمايش دريايي ايران در آب هاي تنگه هرمز نشان دهنده توانايي ايران در عملي كردن تهديد خود براي بستن تنگه هرمز است.

به گزارش ایرنا از مالزی، این شبكه خبری در ادامه گزارش خود می نویسد: ایران با انجام آزمایش های موشكی در نزدیكی تنگه هرمز بر تهدید خود بر بستن این تنگه استراتژیك در صورت تحریم نفتی این كشور تاكید كرد.

شبكه خبر آسیا می افزاید: موشك هایی را كه ایران آزمایش كرده بیش از 200 كیلومتر برد دارد. ایران یك روز پیشتر نیز موشك میان برد سطح به هوا را آزمایش كرد كه دارای قابلیت های فناوری رادارگریز پیچیده ای است.

شبكه خبر آسیا به نقل از مسئولان مانور 'ولایت 90' نوشت: موشك های كروز 'قادر' كه به وسیله متخصصان ایرانی ساخته شده اند با موفقیت به اهداف مورد نظر اصابت كرده اند. ایران اعلام كرده است كه چنانچه صنعت نفت این كشور تحریم شود تنگه هرمز را كه مهمترین شاهراه نفتی جهان است، مسدود خواهد كرد.

این شبكه خبری همچنین نوشت: در حالی كه آمریكا دور جدید تحریم های یكجانبه را بر علیه بانك مركزی ایران آغاز كرده رییس جمهور ایران گفته است كه كشورش با این تحریم ها نیز با قدرت برخورد خواهد كرد. احمدی نژاد تصریح كرده كه در حال حاضر مشكل خاصی در بخش اقتصاد كشور وجود ندارد.

خبرگزاری رسمی مالزی برناما هم با بازتاب برگزاری مانور دریایی و آزمایش های موشكی ایران، نوشت: این مانور و آزمایش های موشكی در شرایطی برگزار می شود كه ایران هشدار داده است در صورت تحریم نفت خود تنگه هرمز را مسدود خواهد كرد.

برناما نوشت: اقدامات اخیر ایران كه افزایش قیمت جهانی نفت را به دنبال داشت پیغامی به غرب بود كه درباره تاثیر تصمیمات سیاسی خود بر اقتصاد جهانی اندیشه بیشتری كند.

آساق**335** 1597
۰ نفر

سرخط اخبار جهان